3 Opptak, endringer og oppsigelse
3.1 SFO er et tilbud til alle elever på 1. – 4. trinn, og for funksjonshemmede elever på 1. – 7. trinn. Det er for øvrig ingen andre kriterier for opptak.
3.2 Rektor ved den aktuelle skole har ansvar for opptak.
3.3 Det er et hovedopptak hvert år med søknadsfrist 15. april. Opptaket gjelder normalt for inntil fire år, eller til plassen sies opp skriftlig.
3.4 Ved innmelding utenom hovedopptak gis det tilbud så langt bemanningen tilsier at det er ledige plasser.
3.5 For endring eller oppsigelse av plass neste skoleår er fristen 15. april.
3.6 For oppsigelse eller endring av plass i skoleåret er oppsigelsestiden/iverksettelsen en måned regnet fra den første i påfølgende måned.
3. 7 Innmelding, endring og oppsigelse av plass gjøres elektronisk via skoleadministrativt program.
Innlogging skjer ved MinID.
3.8 Rektor kan ta tildeling av SFO- plass opp til ny vurdering dersom plassen ikke benyttes i tråd med vedtektene. For eksempel dersom åpningstider og/eller betalingsfrister ikke overholdes, og/eller dersom det er en betalingsrestanse ved skoleårets slutt.
3.9 Klage på vedtak fattet av rektor, rettes skriftlig til kommunalsjef for kultur, oppvekst og skole.
Klagefristen er tre uker etter at melding om vedtak er mottatt. (Jmfr. forvaltningslovens § 29)